Spiritul pune in
miscare materia

Este imposibil sa treci prin viata fara sa fii dezamagit in legatura cu ceva, dezamagirile apar in momentul in care avem asteptari sau dorinte despre felul in care vrem sa se desfasoare ceva si lucrurile nu decurg asa cum ne-am fi dorit.

Exista mai multe feluri de  a reactiona in  fata unei dezamagiri:sen

–       daca raspunzi in mod pasiv la dezamagire este mai probabil sa renunti la ceea ce incercai sa obtii si sa devii foarte critic cu tune insuti despre motivul pentru care nu ai obtinut ce-ti doreai. Poate sa-ti para rau pentru tine insuti si sa fii imbufnat. Daca ceilalti te-au dezamagit, s-ar putea sa renunti si la ei toate aceste  reactii iti pot agrava stima de sine si pot duce la depresie.

–       rapunsurile agresive te fac furios, te pot determina sa ai resentimente tot mai puternice in legatura cu situatia sau persoana si vei dori sa alegi sa te razbuni

–       daca raspunzi asertiv nu te vei invinovati si nu vei da vina pe altii si nici nu vei fi blocat in emotii negative. Iti vei asuma responsabilitatea pentru contributia pe care ai avut-o la dezamagire si te vei gandi ce poti sa faci ca sa mergi mai departe. Este posibil sa ai nevoie de cateva schimbari; poate ai nevoie sa inveti ceva din dezamagirea respeciva.

Iata cateva exemplae de ganduri nefolositoare asociate comportamentului pe care–l avem atunci cand nu facem fata prea bine dezamagirilor:

„Ar trebui sa stie ca nu imi place cand (ei) fac asta”

„Acea persoana este rea”

„Nu pot sa accept faptul ca persoana aceea se comporta astfel”

„Nu pot tolera asa ceva”

Putem insa pune la indoiala orice gand nefolositor pe care il putem avea ajutandu-ne astfel sa reactionam asertiv :

  • nu este de dorit sa fii tratat nedrept, dar acestlucru nu este atat de infrozitor
  • pot face fata acestei frustrari si dureri si pot face ceva in legatura cu aceasta situatie
  • accept felul in care este cealalta persoana. Este posibil ca ei sa respinga un aspect al comportamentului meu , nu pe mine ca intreg
  • este mai bine sa-mi exprim deschis sentimentele; consecintele pot sa nu fie atat de rele pe cat credeam.

Gandeste-te putin la ultima oara cand ai fost dezamagit. Vezi daca iti poti aminti felul in care ai reactionat.

Poti identifica ce  ganduri nefolositoare ai avut si care  te-au  impiedicat sa raspunszi asertiv dezamagirilor?

Traducere si adaptare din AssertYourself. Michel F ( 2008)

Sursa : www. consultanta-psihologica .com ;

 

Leave a Reply

© Ordes.ro - Toate drepturile rezervate - Admin
made by necenzurat