Spiritul pune in
miscare materia

Sfârşitul unui an este, deopotrivă, o perioadă de bilanţ şi momentul cel mai prielnic pentru creionarea dorinţelor pentru anul ce abia începe. Problema apare însă atunci când ne amintim de rezoluţiile de anul trecut, care au rămas neîmplinite în lipsa unui plan concret.

Psihologii afirmă că, pentru a se putea împlini, rezoluţiile de Anul Nou trebuie gândite cu atenţie şi formulate în aşa fel încât să îţi permită să acţionezi în scopul îndeplinirii aşteptărilor. Dorinţa de a avea ceva trebuie să te conducă la voinţa de a acţiona, iar aceasta la formularea planului specific de acţiune. Iar psihologia ne oferă câteva sfaturi pentru ca rezoluţiile din noul an să fie împlinite.

Susan Clayton, doctor în psihologie şi profesor la Colegiul Wooster, oferă o listă de cinci sfaturi celor care doresc să formuleze rezoluţii potrivite.

  1. Fii concret. Afirmaţiile generale, de tipul „Îmi doresc să fiu mai sănătos”, nu contribuie la împlinirea scopului. În schimb, a spune ce vrei şi cât mai la obiect este o abordare potrivită. Clayton propune schimbarea comportamentului care să conducă la îndeplinirea acestui obiectiv. De exemplu, pentru a deveni sănătos, cineva trebuie să aleagă să meargă mai mult în loc să folosească maşina sau să decidă să consume cel puţin un fruct sau o legumă proaspătă la masă în loc de cartofi sau pâine.
  2. Fă-ţi publică decizia şi înconjoară-te de oameni care au aceleaşi obiective. Anunţă-ţi prietenii sau familia, scrie-ţi obiectivul într-un loc vizibil sau postează-ţi intenţia pe o reţea de socializare. În străinătate, programele de control al greutăţii – de tipul „Weight Watchers” – se bucură de mare succes tocmai pentru că oamenii beneficiază de susţinerea psihologică a altor persoane interesate de un stil de viaţă sănătos sau a unora care l-au pus deja în aplicare.
  3. Acceptă ajutorul celor din jur. În lipsa susţinerii celor apropiaţi sau în cazul lipsei acestora, caută un grup online care să te ajute să îţi păstrezi atenţia îndreptată spre împlinirea scopului tău.
  4. Examinează situaţia în care te afli. Locul de muncă, casa ta, familia sunt factori care să favorizeze schimbările pe care urmează să le faci sau nu? Analizează şi evaluează eventualele obstacole cu care este posibil să te confrunţi, astfel încât să le poţi preîntâmpina pe cât posibil.
  5. Stabileşte un sistem de recompensare. Oferă-ţi o răsplată pentru că ai respectat planul propus. Dacă reuşeşti să mergi o lună, în fiecare zi, în loc să foloseşti maşina sărbătoreşte împreună cu prietenii sau familia. Însă nu face excese, astfel încât efortul tău să fie zădărnicit.rezolutiile noului an

În plus, o rezoluţie eficientă trebuie să întrunească şi şapte caracteristici, spune Meg Selig, în cartea sa „Puterea de a schimba! 37 de secrete pentru a-ţi schimba cu succes obiceiurile“. Astfel, o rezoluţie este eficientă dacă:

Tu eşti cel care a luat decizia de a te schimba, nu doctorul, partenerul de viaţă sau altcineva.Tu ai luat decizia deliberat şi conştient.Ai luat decizia dintr-un motiv care este important pentru tine. Acesta este ceea ce te motivează.Ai luat această decizie pentru că aşa ai dorit, nu pentru că ai simţit că aşa ar fi bine.L-ai scris într-un loc vizibil.Ai spus cuiva despre el, ceea ce a mărit gradul de angajament. Rezoluţia ta este suficient de clară încât să poţi evalua dacă ai îndeplinit-o sau nu.

În plus, orice plan trebuie să se bazeze pe o documentare prealabilă, trebuie să ţină cont de plusuri şi de minusuri şi să fie alcătuit din paşi mici.

Sursa : www. semneletimpului .ro

Leave a Reply

© Ordes.ro - Toate drepturile rezervate - Admin
made by necenzurat