Spiritul pune in
miscare materia

“Dacă vrei ceva mai bun începe cu tine!”

Temele pe care le propunem a fi dezbatute impreuna cu elevii vizeaza tocmai dobandirea sau, după caz, imbunatatirea “inteligentei sociale”. Aceste teme se refera la:

I. PERSONAL BRANDING:
Cu cat cunosti mai multe despre propria persoana, cu atat optiunile pentru cariera iti sunt mai bune.

Succesul oricarui brand, de persoana sau nu, se formeaza prin relevanta catre un public. Brandingul personal transcede dincolo de imagine si este in mare parte ignorat de majoritatea celor care isi cauta de lucru. Acestia lasa faptele sa vorbeasca de la sine si activitatea desfasurata. Cu putina rabdare in prealabil, insa, ei ar putea obtine mai mult, comunicand angajatorului valoarea lor reala, într-un mod atractiv.

II. COMUNICARE / NEGOCIERE / CONFLICT:
În fiecare zi suntem antrenati in sute de interactiuni sociale, care au drept rezultat un final oarecare: o impresie, o vorba, o relatie, un contract, o atitudine. Angajatorii isi exprima adesea frustrarea fata de abilitatile slabe de comunicare ale angajatilor in special al tinerilor absolventi de liceu, care nu ştiu sa-si adapteze stilul informal, neglijent la mediul de afaceri.

Modul in care ne exprimam atitudinile fata de noi insine si de lumea in care traim se realizeaza prin interactiunea cu ceilalti. In relatiile de comunicare pot aparea, in anumite momente, blocaje sau bruiaje datorate perceptiilor, gandurilor, identitatii, convingerilor si a valorilor. Ele distorsioneaza mesajele pe care le primim sau le transmitem. Inconstient sau constient, incompatibilitatea comunicarii duce la conflict.

III. COORDONATELE ADOLESCENTEI:
Adolescenta a fost si este considerata varstă de aur, a marilor realizari, varsta marilor elanuri, integrării sociale, varsta participarii la progresul social dar si ingrată, a crizelor, anxietatii, nesigurantei, insatisfactiei, contestatiei, marginalitatii, subculturii, varsta dramei, cu tot ce are ea ca stralucire, dar şi artificiu.

Nevoile adolescentului sunt pe de o parte generate de trebuintele pe care le resimte din noua perspectiva in care se afla, dar sunt si alte nevoi care au evoluat din perioadele anterioare si au capatat o noua forma datorita noii situatii in care se afla individul.

Leave a Reply

© Ordes.ro - Toate drepturile rezervate - Admin
made by necenzurat