Spiritul pune in
miscare materia

“Dacă vrei ceva mai bun începe cu tine!”

Contactul cu adolescenţii relevă încă o dată importanţa necesităţii acordării unei asistenţe complexe pentru autoeducaţie care să-i ajute pe adolescenţi să se descopere pe sine şi să-şi valorifice optim potenţialităţile proprii. Deşi intensificarea preocupărilor de autocunoaştere are loc în paralel cu maturizarea intelectuală şi morală a adolescenţilor este absolut necesară oferirea unui suport educaţional, consilierea şi îndrumarea acestora în realizarea autoanalizei, furnizarea unor cunoştinţe, metode şi tehnici utile acestei activităţi.

În contextul creat de rezultatele programului, apreciem că în cadrul sistemului educaţional se impune o centrare pe dezvoltarea de atitudini, valori şi competenţe la elevi, pe dezvoltarea rolului de consilier al profesorului care să devină capabil să orienteze profesional elevul , pe dezvoltarea unei metodologii interactive de predare-învăţare.

În ceea ce priveşte responsabilii instituţionali, considerăm ca extrem de importante pentru dezvoltarea competenţelor sociale ale elevilor, introducerea in curriculum , la decizia şcolii, a unor activităţi de învăţare/ dobândire a inteligenţei sociale, dezvoltarea de programe educaţionale tip „ şcoala părinţilor” şi stimularea formării cadrelor didactice din şcoală pentru folosirea metodologiilor interactive de presare-învăţare.

De asemenea , considerăm că părinţii ar trebui să ofere copiilor oportunităţi de exersare a capacităţilor / competenţelor sociale în contextul dat de educaţia non-formală şi informală, să dezvolte relaţii de comunicare eficientă cu şcoala( profesori, consilieri şcolari, etc).

Leave a Reply

© Ordes.ro - Toate drepturile rezervate - Admin
made by necenzurat